EN

DEFRIT
Login
Login
BackBack to resultsYour favourites (0)
1/7

11.5 Rooms, 346 m²

Property type

Single-family house

Available

By arrangement

Purchase price

CHF 500,000

Online for 2 months

Key data

Online for 2 months

Property type

Single-family house

Room

11.5

Number of floors

not available

Living space

346 m²

Year of construction

not available

Available

By arrangement

Property area

95 m²

Apartments

6

Purchase price

Purchase price

CHF 500,000

Exclusive on Comparis:

What do the neighbours pay?

Features

Apartments

Description

Casa in vendita


CASA DA RINNOVARE CON PROGETTO A RIVA SAN VITALE CENTRO. Nel cuore del pittoresco nucleo storico di Riva San Vitale, a soli 50 metri dal lago, dai posteggi comunali e dal nuovo Denner, proponiamo in vendita un'interessante casa di nucleo di inizio '900 da ristrutturare con una superficie utile lorda di circa 350 mq.
L'immobile si sviluppa su quattro piani e rappresenta un progetto di grande potenziale, con la possibilità di realizzare sei accoglienti appartamenti di cui 2 previsti con destinazione a residenza "secondaria" occasione più unica che rara in un contesto di nucleo, ideali sia per essere messi a reddito sia per una rivendita redditizia dopo la ristrutturazione.

La proprietà dispone già di una licenza edilizia esistente, la cui approvazione definitiva è prevista a breve, rendendo l'investimento ancora più interessante per chi desidera partire rapidamente con i lavori. Il progetto prevede inoltre l'installazione di un impianto di riscaldamento a gas, garanzia di efficienza e praticità nella gestione futura degli appartamenti.

La posizione è davvero unica e privilegiata: immersa nella tranquillità del nucleo, ma a pochi passi da ogni comodità e dal lungolago, questa casa gode di un contesto suggestivo e tipicamente ticinese, perfetto per chi cerca il fascino delle costruzioni d'epoca da riportare a nuova vita.
La vicinanza ai servizi, ai posteggi comunali e alle aree commerciali rende l'immobile particolarmente interessante anche dal punto di vista locativo, con ottime prospettive di redditività a lungo termine.

Un'opportunità rara e di grande valore per investitori, costruttori o privati che desiderano valorizzare un immobile dal grande fascino storico e architettonico, in una delle posizioni più ricercate e apprezzate della zona, a due passi dal lago e in un contesto di autentica bellezza.
FGS/16782

Location & Appeal

Demand Index

99

Total page views

99

Saved as favourite

99

Contact requests received

99

Shown in search results

99

Shown in search alerts

Tranquility Index

99out of 100

Price Comparison

CHF 100’000
CHF 900’000

Average price in this region

CHF 300’000

This listing

Location

Calculate how much tax you would pay in this municipality.

To the tax calculator

Features

Public transport stop

20 m

Protect yourself from fraud

  • Never transfer money in advance, either for reservations or before you have personally inspected the property.
  • Be especially careful if an offer seems too good to be true or not plausible
  • Do not share any personal information such as bank details or copies of your ID.
  • Do not sign a contract before you have inspected the property.

Do you think this listing is suspicious?

Other services

Move house with Comparis

Move house with Comparis

Compare free moving service quotes for house moves and cleaning

Need a new connection at home?

Need a new connection at home?

Compare internet, TV and landline providers

Are you already a property owner?

Are you already a property owner?

BeneCasa, a partner service of Comparis, can help when it's time to sell.

Don't forget your contents insurance

Don't forget your contents insurance

Well insured in your new home: check your insurance coverage now.

Set up search alert

Set up a search alert and never miss a new listing!

  • Never miss a new listing
  • Get notified immediately
  • Completely free
Set up search alert