Are you ready for a new challenge at comparis.ch?

As the leading Swiss Internet comparison service with an excellent track record, comparis.ch is a top choice for creative individuals with their sights set on the future. Your skills, your talent and your ideas are wanted! By us. As a team. And by the many users who rely on the comparison and valuation services of comparis.ch each and every day.

Why Comparis?

Did you know that comparis.ch employs over 180 people at its Zurich offices? That we have been in business since 1996? And that the startup spirit is still alive and kicking in our established enterprise? Take a few minutes to check out the facts and find out how comparis.ch stands out from the crowd as a potential employer.

We make our customers happy.

We are committed to meeting the needs of consumers, while remaining completely neutral and fully transparent.

We are successful online.

Notching up almost 75 million visits each year, comparis.ch ranks among the most widely used websites in Switzerland.

We are a profitable business.

We have developed a future-oriented business model and are constantly evolving – without investors or risk capital.

We thrive on innovation.

Whether developing new Fintech/Insurtech business fields or refining existing services, we like to float trial balloons that are filled with rich knowledge – not hot air.

Interested in joining us?

Find a job

We remain humble.

Even as we lead the market with an awareness rate of 80%, we cultivate that typically Swiss trait of refined understatement.

We are here.

The head office of comparis.ch is centrally located in Zurich and easy to get to.

Your benefits

By providing a dynamic working environment that allows you to apply your skills effectively, we help you to flourish both personally and professionally.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Work can be fun.

Our offices offer many benefits and are designed with such a homely feel that you almost don’t want to leave at the end of the day.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.
1/8


How to apply

All good things come in threes. That's why our tried-and-tested selection procedure comprises three stages and is fair and transparent for everyone. It means that we can all be can be sure of making the right decision when it comes to our shared future at comparis.ch.


Jobs

comparis.ch currently has the following positions available:

comparis.ch ist der führende Internet-Vergleichsdienst in der Schweiz.
Wir vergleichen Preise und Leistungen von Krankenkassen, Versicherungen, Banken, Telecom-Gesellschaften und Online-Shops. Mit unseren Marktplätzen unterstützen wir die User bei der Suche und Bewertung von Immobilien und Fahrzeugen. Unsere aktuellen Tipps und Tricks zu Konsumthemen bieten Benutzern eine zusätzliche Hilfe, um im Konsum-Dschungel den Überblick zu behalten. Damit wir auch in Zukunft das Leben der Konsumenten einfacher machen können, suchen wir für unser Office in Zürich einen

Dossierverantwortung Immobilien im Comparis Newsroom

Zu deinen Aufgaben gehören:

  • Verantwortlich für die Bereiche Immobilienmarkt Schweiz, Hypotheken, Mietrecht als Mitglied des Themenexperten-Teams innerhalb des Comparis-Newsrooms
  • Repräsentieren unserer Expertise gegenüber den Medien, Branchenvertretern und politischen Meinungsführern
  • Durch Medienclippings, aktive Präsenz auf den Social-Media-Kanälen, öffentliche Auftritte und Vorträge die Bekanntheit der Marke Comparis steigern
  • Analysieren von Entwicklungen im Markt und Politik sowie Erarbeiten unternehmenseigener Stellungnahmen
  • Konzipieren, Erarbeiten und Publizieren von Marktanalysen auf Basis hauseigener Daten und anhand von Umfragen
  • Beantworten von Medienanfragen und Stellungnahmen in Radio und Fernsehen auf Deutsch und Französisch
  • Enge Zusammenarbeit mit den Social-Media-Experten, dem Data Team und den Product Areas
  • Überwachen und Messen des Erfolgs deiner Aktivitäten

Wichtige Anforderungen sind:

  • Exzellente Kommunikationsfähigkeiten und Durchsetzungsvermögen, seniores Standing und Fähigkeit zum Begeistern
  • Abgeschlossenes Studium oder Weiterbildung in den Bereichen Wirtschaft, Politologie, Kommunikation
  • Langjährige Erfahrung als Journalist, Analyst oder Berater in den Bereichen Immobilienmarkt und Hypotheken in der Schweiz und grosses Netzwerk
  • Kenntnisse im Bereich Marktforschung (Umfragekonzeption / Datenauswertung)
  • Erfahrung mit Storytelling
  • Schnelle Auffassungsgabe, ausgeprägtes Vorstellungsvermögen, vernetztes Denken und Kreativität mit „Can do“-Mentalität
  • Sehr gute Deutsch- und Französisch-Kenntnisse (Englisch oder weitere Landessprachen von Vorteil)

Was wir dir bieten:

  • Spannendes Umfeld mit verschiedenen Geschäftsmodellen in den Bereichen Online-Versicherung, Marketplätze, Fintec, e-Commerce und der Möglichkeit die Zukunft mitzugestalten
  • Arbeit mit “state of the art” Marketing Technologien
  • Gestaltungsfreiräume und eigenverantwortliches Arbeiten
  • Eine kollegiale Arbeitsatmosphäre mit kurzen Kommunikationswegen 
  • Modernes Büro, nur 2 Gehminuten vom Bahnhof Wiedikon entfernt
  • Flexibles Arbeitspensum mit Möglichkeit für Teilzeit 80% oder 90%

Als innovatives und wachstumsstarkes Unternehmen bietet comparis.ch dir ein attraktives Arbeitsumfeld. Wenn dich die Herausforderung einer selbstständigen, abwechslungsreichen Aufgabe reizt und du dich beruflich weiterentwickeln willst, dann freuen wir uns auf deine vollständigen Bewerbungsunterlagen.

Zur besseren Lesbarkeit haben wir bei Personenbezeichnungen die männliche Form gewählt, jedoch beziehen sich die Angaben auf Angehörige aller Geschlechter.

Hinweis für Personalvermittler: Für diese Position berücksichtigen wir ausschliesslich Direktbewerbungen.


comparis.ch, Doris Andermatt, HR Business Partner
Birmensdorferstrasse 108, 8003 Zürich, Tel: +41 44 559 53 35

Can't see your dream job? Don't worry. Contact us anyway. Tell us your ideas or give us a specific example of what you would like to do for comparis.ch. Tell us what motivates you. And how you would like to work with us. We look forward to hearing from you.


Tips for applying

 
 

E-recruitment

Have you applied to us before?

 

Log in here