Are you ready for a new challenge at comparis.ch?

As the leading Swiss Internet comparison service with an excellent track record, comparis.ch is a top choice for creative individuals with their sights set on the future. Your skills, your talent and your ideas are wanted! By us. As a team. And by the many users who rely on the comparison and valuation services of comparis.ch each and every day.

Why Comparis?

Did you know that comparis.ch employs over 180 people at its Zurich offices? That we have been in business since 1996? And that the startup spirit is still alive and kicking in our established enterprise? Take a few minutes to check out the facts and find out how comparis.ch stands out from the crowd as a potential employer.

We make our customers happy.

We are committed to meeting the needs of consumers, while remaining completely neutral and fully transparent.

We are successful online.

Notching up almost 75 million visits each year, comparis.ch ranks among the most widely used websites in Switzerland.

We are a profitable business.

We have developed a future-oriented business model and are constantly evolving – without investors or risk capital.

We thrive on innovation.

Whether developing new Fintech/Insurtech business fields or refining existing services, we like to float trial balloons that are filled with rich knowledge – not hot air.

Interested in joining us?

Find a job

We remain humble.

Even as we lead the market with an awareness rate of 80%, we cultivate that typically Swiss trait of refined understatement.

We are here.

The head office of comparis.ch is centrally located in Zurich and easy to get to.

Your benefits

By providing a dynamic working environment that allows you to apply your skills effectively, we help you to flourish both personally and professionally.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Work can be fun.

Our offices offer many benefits and are designed with such a homely feel that you almost don’t want to leave at the end of the day.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.
1/8


How to apply

All good things come in threes. That's why our tried-and-tested selection procedure comprises three stages and is fair and transparent for everyone. It means that we can all be can be sure of making the right decision when it comes to our shared future at comparis.ch.


Jobs

comparis.ch currently has the following positions available:

comparis.ch ist der führende Internet-Vergleichsdienst in der Schweiz. 
Wir vergleichen Preise und Leistungen von Krankenkassen, Versicherungen, Banken, Telecom-Gesellschaften und Online-Shops. Mit unseren Marktplätzen unterstützen wir die User bei der Suche und Bewertung von Immobilien und Fahrzeugen. Unsere aktuellen Tipps und Tricks zu Konsumthemen bieten Benutzern eine zusätzliche Hilfe, um im Konsum-Dschungel den Überblick zu behalten. Damit wir auch in Zukunft das Leben der Konsumenten einfacher machen können, suchen wir für 2 Standorte in Zürich je einen

Business Intelligence Experte und Business Controller

Zu deinen Aufgaben gehören:

  • Sparringpartner des Product Area Leads
  • Beratung und Unterstützung von Product Area Stakeholdern in Zusammenhang mit Business Intelligence und Business Controlling Themen, z.B.:
    • Erstellen von Umfragen, Analysen sowie Auswertungen um Customer Insights zu gewinnen und die Produktpalette zu optimieren
    • Erarbeiten von Handlungsalternativen, Entscheidungsgrundlagen und Forecasts
    • Sicherstellung der Datenqualität in der Product Area
    • KPI-Monitoring und Reporting an die Firmengruppe
    • Kostenkontrolle, Budgetierungsprozess in Zusammenarbeit mit dem Finance Team

Wichtige Anforderungen sind:

  • 5+ Jahre relevante Erfahrung im BI- und Business-Controlling
  • Fundierte SQL-, Excel- sowie Finanz- und Betriebsbuchhaltungs-Kenntnisse
  • Tableau und Google Analytics Erfahrung erwünscht
  • Hohe Analyse- und Problemlösungsfähigkeit
  • Guter Kommunikator auf IT und Business Ebene
  • Drive und Energie, Neues zu schaffen und die Product Area weiterzubringen

Was wir dir bieten:

  • Die Möglichkeit, sich in allen Aspekten von Digital Analytics ein breites Wissen zu erwerben
  • Interessante Aufgaben, hohe Gestaltungsfreiheit und Eigenverantwortung in einem dynamischen Umfeld und im Kontext eines spannenden Transformationsprozesses
  • Die Möglichkeit, an der Zukunft des führenden Schweizer Internet-Vergleichsdiensts und der hervorragend positionierten Marke comparis.ch mitzuwirken
  • Aktive Mitarbeit und Best-Practice-Sharing mit anderen BI Experten innerhalb der Gruppe

Als innovatives und wachstumsstarkes Unternehmen bietet comparis.ch dir ein attraktives Arbeitsumfeld. Wenn dich die Herausforderung einer selbstständigen, abwechslungsreichen Aufgabe reizt und du dich beruflich weiterentwickeln willst, dann freuen wir uns auf deine Bewerbung.

Zur besseren Lesbarkeit haben wir bei Personenbezeichnungen die männliche Form gewählt, jedoch beziehen sich die Angaben auf Angehörige aller Geschlechter.

Hinweis für Personalvermittler: Für diese Position berücksichtigen wir ausschliesslich Direktbewerbungen.


comparis.ch, Katja Schulze, Head of Human Resources
Birmensdorferstrasse 108, 8003 Zürich, Tel: +41 44 360 52 62

Can't see your dream job? Don't worry. Contact us anyway. Tell us your ideas or give us a specific example of what you would like to do for comparis.ch. Tell us what motivates you. And how you would like to work with us. We look forward to hearing from you.


Tips for applying

 
 

E-recruitment

Have you applied to us before?

 

Log in here