Are you ready for a new challenge at comparis.ch?

As the leading Swiss Internet comparison service with an excellent track record, comparis.ch is a top choice for creative individuals with their sights set on the future. Your skills, your talent and your ideas are wanted! By us. As a team. And by the many users who rely on the comparison and valuation services of comparis.ch each and every day.

Why Comparis?

Did you know that comparis.ch employs over 180 people at its Zurich offices? That we have been in business since 1996? And that the startup spirit is still alive and kicking in our established enterprise? Take a few minutes to check out the facts and find out how comparis.ch stands out from the crowd as a potential employer.

We make our customers happy.

We are committed to meeting the needs of consumers, while remaining completely neutral and fully transparent.

We are successful online.

Notching up almost 75 million visits each year, comparis.ch ranks among the most widely used websites in Switzerland.

We are a profitable business.

We have developed a future-oriented business model and are constantly evolving – without investors or risk capital.

We thrive on innovation.

Whether developing new Fintech/Insurtech business fields or refining existing services, we like to float trial balloons that are filled with rich knowledge – not hot air.

Interested in joining us?

Find a job

We remain humble.

Even as we lead the market with an awareness rate of 80%, we cultivate that typically Swiss trait of refined understatement.

We are here.

The head office of comparis.ch is centrally located in Zurich and easy to get to.

Your benefits

By providing a dynamic working environment that allows you to apply your skills effectively, we help you to flourish both personally and professionally.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Work can be fun.

Our offices offer many benefits and are designed with such a homely feel that you almost don’t want to leave at the end of the day.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.
1/8


How to apply

All good things come in threes. That's why our tried-and-tested selection procedure comprises three stages and is fair and transparent for everyone. It means that we can all be can be sure of making the right decision when it comes to our shared future at comparis.ch.


Jobs

comparis.ch currently has the following positions available:

Die HypoPlus AG ist ein Partner-Service der comparis.ch AG und führend im Bereich Online-Hypothekenvermittlung. Kunden nutzen unseren Service um sicher, bequem und einfach die beste und günstigste Hypothek für ihre Bedürfnisse zu finden. Dazu bieten 35 Mitarbeitende neutrale und fachkundige Beratung und vermitteln als Team individuell verhandelte Offerten aus dem Angebot von über 50 Finanzinstituten. Zur Verstärkung suchen wir nach Vereinbarung eine/n

(Senior) Business Developer (m/w)

Zu deinen Aufgaben gehören:

  • Unterstützung der Geschäftsführung bei der Umsetzung von kurz- und mittelfristigen strategischen Projekten
  • Konzipierung und Umsetzung von Digitalisierungsinitiativen im Hypothekarprozess
  • Konzipierung und Umsetzung von Verbesserungsmassnahmen in der Client Journey
  • Weiterentwicklung des Business KPI Reportings
  • Unterstützung beim Prozessmanagement und der Prozessoptimierung
  • Firmenübergreifende Mitarbeit im Bereich Immobilien bei Comparis.ch
  • PMO und Koordination für firmenübergreifende Projekte im Bereich Hypotheken

Wichtige Anforderungen sind:

  • Mindestens 5 Jahre Erfahrung in einer Strategieberatung oder der Strategieabteilung eines Industrieunternehmens
  • Sehr hohe Affinität zu Online Business Modellen und Digitalisierung
  • Strategische Denkweise und hohe Umsetzungsfähigkeit («Macher-Qualitäten»)
  • Hohes Kundenverständnis und Erfahrung mit Digitalisierung von Client Journeys
  • Sehr hohe Zahlensicherheit und Fähigkeit, auf den Punkt zu kommunizieren
  • Hohe Selbstständigkeit und Selbstmotivation
  • Sehr gute Powerpoint und Excel Kenntnisse
  • Sprachen: Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift. Kenntnisse in Französisch, Englisch und Italienisch sind ein Plus

Was wir dir bieten:

  • Spannende Einblicke in die Welt der Hypotheken, des Internets und des Brokerings
  • Gestalterische Freiheiten bei strategischen Projekten in einem Start-Up Umfeld
  • Enge Zusammenarbeit mit der Geschäftsleitung der HypoPlus AG
  • Die Möglichkeit, Teil einer äusserst erfolgreichen Wachstumsstory zu sein
  • Angenehme Arbeitsatmosphäre in einem sehr professionellen Finanzumfeld
  • Arbeitsort im Herzen der Stadt Zürich

Bitte bewirb dich online über den unten angezeigten Button oder sende deinen CV und weitere Unterlagen an karriere@comparis.ch. Wir freuen uns auf deine Bewerbung!

Hinweis für Personalvermittler: Wir berücksichtigen nur Direktbewerbungen für diese Position.


HypoPlus AG, Katja Schulze, Head of Human Resources
Stockerstrasse 38, 8002 Zürich, Tel: +41 44 360 5371

Can't see your dream job? Don't worry. Contact us anyway. Tell us your ideas or give us a specific example of what you would like to do for comparis.ch. Tell us what motivates you. And how you would like to work with us. We look forward to hearing from you.


Tips for applying

 
 

E-recruitment

Have you applied to us before?

 

Log in here