Are you ready for a new challenge at comparis.ch?

As the leading Swiss Internet comparison service with an excellent track record, comparis.ch is a top choice for creative individuals with their sights set on the future. Your skills, your talent and your ideas are wanted! By us. As a team. And by the many users who rely on the comparison and valuation services of comparis.ch each and every day.

Why Comparis?

Did you know that comparis.ch employs over 180 people at its Zurich offices? That we have been in business since 1996? And that the startup spirit is still alive and kicking in our established enterprise? Take a few minutes to check out the facts and find out how comparis.ch stands out from the crowd as a potential employer.

We make our customers happy.

We are committed to meeting the needs of consumers, while remaining completely neutral and fully transparent.

We are successful online.

Notching up almost 75 million visits each year, comparis.ch ranks among the most widely used websites in Switzerland.

We are a profitable business.

We have developed a future-oriented business model and are constantly evolving – without investors or risk capital.

We thrive on innovation.

Whether developing new Fintech/Insurtech business fields or refining existing services, we like to float trial balloons that are filled with rich knowledge – not hot air.

Interested in joining us?

Find a job

We remain humble.

Even as we lead the market with an awareness rate of 80%, we cultivate that typically Swiss trait of refined understatement.

We are here.

The head office of comparis.ch is centrally located in Zurich and easy to get to.

Your benefits

By providing a dynamic working environment that allows you to apply your skills effectively, we help you to flourish both personally and professionally.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Work can be fun.

Our offices offer many benefits and are designed with such a homely feel that you almost don’t want to leave at the end of the day.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.
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How to apply

All good things come in threes. That's why our tried-and-tested selection procedure comprises three stages and is fair and transparent for everyone. It means that we can all be can be sure of making the right decision when it comes to our shared future at comparis.ch.


Jobs

comparis.ch currently has the following positions available:

comparis.ch ist der führende Internet-Vergleichsdienst in der Schweiz.
Wir vergleichen Preise und Leistungen von Krankenkassen, Versicherungen, Banken, Telecom-Gesellschaften und Online-Shops. Mit unseren Marktplätzen unterstützen wir die User bei der Suche und Bewertung von Immobilien und Fahrzeugen. Unsere aktuellen Tipps und Tricks zu Konsumthemen bieten Benutzern eine zusätzliche Hilfe, um im Konsum-Dschungel den Überblick zu behalten. Damit wir auch in Zukunft das Leben der Konsumenten einfacher machen können, suchen wir für unser Office in Zürich eine(n)

Digital Marketing Manager- Versicherungen

Zu deinen Aufgaben gehören:

  • Planung und Umsetzung des laufenden Marketing Programms für den digitalen Versicherungsbereich von comparis.ch in Zusammenarbeit mit Product Management, Communications, Business Intelligence und den Experten im Marketing Competence Team. Dazu gehören in erster Linie:
    • Definition des Marketingplans für den Bereich inkl. Ziele, Massnahmen, Budgets und Marketing-Channels
    • Management und weiterer Ausbau von Email-Kampagnen für neue User und Bestandskunden
    • Ownership der operativen SEO Projekt Roadmap für den Bereich und Umsetzung der priorisierten Massnahmen
    • Ausbau des Contents auf verschiedenen Seitentypen unter Berücksichtigung der User-Bedürfnisse
    • Planung und Umsetzung von Marketing-Kampagnen via Programmatic Advertising & weitere Marketing Massnahmen, v.a. im digitalen Performance Bereich
  • Erarbeitung von Kooperationsideen und Mitarbeit in Innovationsprojekten
  • Regelmässiges Reporting der Marketing Performance und laufende, aktive Optimierung des Massnahmen-Mix auf Basis der erzielten Resultate und des ROI
  • Systematischer Aufbau von Wissen über Kundenbedürfnisse (z.B. «Moments of truth», detaillierte Segmente bzw. Audiences, Daten & Tracking)
  • Erarbeiten von Empfehlungen und Massnahmen zur Sicherstellung des längerfristigen Markterfolgs auf Basis von Marktdaten, Forecasts, Userfeedbacks, Kundenzufriedenheit etc.

Wichtige Anforderungen sind:

  • 3-5 Jahre relevante Erfahrung im digitalen Marketing mit Performance-Fokus (z.B. aus Online-Unternehmen, Web-Agentur oder Internet-Dienstleister)
  • Kenntnisse in einem oder mehreren Online Marketing Channels (SEO, SEA, Programmatic, Email oder Social)
  • Idealerweise Erfahrung im Finanz- oder Versicherungswesen
  • Fortgeschrittene Kenntnisse in Web Analytics (vorzugsweise Google Analytics)
  • Abgeschlossene Hochschulausbildung in Kommunikation, Betriebswirtschaftslehre / Marketing o.ä.
  • "Can Do" Einstellung: Durchsetzungsvermögen und Kundenorientierung
  • Performance-Mindset und Erfolgsorientierung
  • Neugierde, Kreativität, Lust selbständig Neues zu lernen

Was wir dir bieten:

  • Mitarbeit in einem dynamischen, erfolgreichen und schnell wachsenden Unternehmen
  • Spannendes Umfeld mit verschiedenen Geschäftsmodellen in den Bereichen Online-Versicherung, Marketplaces, Fintec, e-Commerce und der Möglichkeit die Zukunft mitzugestalten
  • Arbeit mit “state of the art” Marketing Technologien inklusive der Möglichkeit, diese weiter zu entwickeln
  • Hervorragende Arbeitsatmosphäre in einem modernen Büro, nur 2 Gehminuten vom Bahnhof Wiedikon
  • Regelmässige Teamevents und Freiraum um sich mit anderen Bereichen auszutauschen
  • Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege
Als innovatives und wachstumsstarkes Unternehmen bietet comparis.ch dir ein attraktives Arbeitsumfeld. Wenn dich die Herausforderung einer selbstständigen, abwechslungsreichen Aufgabe reizt und du dich beruflich weiterentwickeln willst, dann freuen wir uns auf deine vollständigen Bewerbungsunterlagen.

Hinweis für Personalvermittler: Für diese Position berücksichtigen wir ausschliesslich Direktbewerbungen.

comparis.ch, Laura Meier, HR Business Partner
Birmensdorferstrasse 108, 8003 Zürich, Tel: +41 44 360 52 62

Can't see your dream job? Don't worry. Contact us anyway. Tell us your ideas or give us a specific example of what you would like to do for comparis.ch. Tell us what motivates you. And how you would like to work with us. We look forward to hearing from you.


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