Are you ready for a new challenge at comparis.ch?

As the leading Swiss Internet comparison service with an excellent track record, comparis.ch is a top choice for creative individuals with their sights set on the future. Your skills, your talent and your ideas are wanted! By us. As a team. And by the many users who rely on the comparison and valuation services of comparis.ch each and every day.

Why Comparis?

Did you know that comparis.ch employs over 180 people at its Zurich offices? That we have been in business since 1996? And that the startup spirit is still alive and kicking in our established enterprise? Take a few minutes to check out the facts and find out how comparis.ch stands out from the crowd as a potential employer.

We make our customers happy.

We are committed to meeting the needs of consumers, while remaining completely neutral and fully transparent.

We are successful online.

Notching up almost 75 million visits each year, comparis.ch ranks among the most widely used websites in Switzerland.

We are a profitable business.

We have developed a future-oriented business model and are constantly evolving – without investors or risk capital.

We thrive on innovation.

Whether developing new Fintech/Insurtech business fields or refining existing services, we like to float trial balloons that are filled with rich knowledge – not hot air.

Interested in joining us?

Find a job

We remain humble.

Even as we lead the market with an awareness rate of 80%, we cultivate that typically Swiss trait of refined understatement.

We are here.

The head office of comparis.ch is centrally located in Zurich and easy to get to.

Your benefits

By providing a dynamic working environment that allows you to apply your skills effectively, we help you to flourish both personally and professionally.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Work can be fun.

Our offices offer many benefits and are designed with such a homely feel that you almost don’t want to leave at the end of the day.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.

Want to progress?

We can help. Show us what you want to do for us – and we’ll contribute to your training costs.

Part-time? No problem!

Rather not work full-time? Depending on the job profile, this is easily accommodated.
1/8


How to apply

All good things come in threes. That's why our tried-and-tested selection procedure comprises three stages and is fair and transparent for everyone. It means that we can all be can be sure of making the right decision when it comes to our shared future at comparis.ch.


Jobs

comparis.ch currently has the following positions available:

comparis.ch ist der führende Internet-Vergleichsdienst in der Schweiz.
Wir vergleichen Preise und Leistungen von Krankenkassen, Versicherungen, Banken, Telecom-Gesellschaften und Online-Shops. Mit unseren Marktplätzen unterstützen wir die User bei der Suche und Bewertung von Immobilien und Fahrzeugen. Das IT-Team unseres Partnerservices Credaris entwickelt und betreibt den Privatkredit Bereich auf comparis.ch, ein digitalisiertes und integriertes Customer Relationship Management basierend auf SugarCRM sowie die IT-Infrastruktur an unserem Standort an der Stauffacherstrasse mit rund 40 Mitarbeitenden. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir per sofort einen:

Systemadministrator / Supporter - Standort Stauffacherstrasse

Zu deinen Aufgaben gehören:

  • Technische Verantwortung für die IT-Infrastruktur, die Line-of-Business Applikationen und Tools (SugarCRM, MariaDB, ElasticSearch, DocProStar, Kinamu Promptar) sowie für die darunterliegende Server-Infrastruktur in einer virtualisierten Windows Server und Linux Umgebung
  • Durchführung von Erweiterungsprojekten, Produkt- und Plattform-Updates, Applikations- und Server-Monitoring sowie Fehleranalysen und –behebung
  • Betreuung der lokalen physischen und virtuellen Server-, Netzwerk- und Kommunikationsinfrastruktur (Dell, HP, VMWare ESX, Veem, Swyx) inkl. Provider Management
  • 1st und 2nd Level Support von rund 40 Mitarbeiter-Arbeitsplatzsystemen (Bereitstellung, Konfiguration, Troubleshooting, Testen und Verteilen von Software-Updates)
  • Konfiguration des Telefonsystems (Einzelplatz- und Call-Center Setup mit Call-Routing, IVR, SIP-Trunks) mit Integration in CRM-Systemen
  • Einführung und Schulung der internen Anwender sowie Dokumentation
  • Mitarbeit in gruppenweiten IT-Projekten

Wichtige Anforderungen sind:

  • Eine abgeschlossene Fachhochschul- oder Hochschul-Ausbildung im Bereich Informatik
  • Mehrjährige praktische Erfahrung in der Administration und Support von Windows Server und Linux Umgebungen sowie gute Kenntnisse im Bereich Web-Applikationen und Netzwerktechnologien
  • Bestehende Kenntnisse in den eingesetzten Produkten sind von Vorteil, aber nicht zwingend
  • Fundierte Kenntnisse im Bereich Windows 10 sowie Office-Standardanwendungen
  • Eine selbständige, strukturierte und exakte Arbeitsweise, hohe Eigenmotivation, ein hohes Mass an Verantwortungsbewusstsein
  • Zeitliche Flexibilität und Einsatzbereitschaft bei Ausfällen von geschäftskritischer Technologie
  • Muttersprache Deutsch und fliessende Englischkenntnisse in Wort und Schrift

Was wir dir bieten:

  • Ein junges Team von Fachspezialisten in Zusammenarbeit mit interdisziplinären Teams
  • Ein dynamisches und interessantes Arbeitsumfeld in einer Unternehmensgruppe mit grossem Wachstumspotenzial
  • Ein Umfeld in dem frische Ideen und unternehmerisches Engagement erwartet und gefördert werden
  • Einmaliger Teamspirit
  • Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege
  • Moderne Büros mit Dachterasse direkt beim Stauffacher in Zürich

Als innovatives und wachstumsstarkes Unternehmen bietet comparis.ch dir ein attraktives Arbeitsumfeld. Wenn dich die Herausforderung einer selbstständigen, abwechslungsreichen Aufgabe reizt und du dich beruflich weiterentwickeln willst, dann freuen wir uns auf deine vollständigen Bewerbungsunterlagen.

Zur besseren Lesbarkeit haben wir bei Personenbezeichnungen die männliche Form gewählt, jedoch beziehen sich die Angaben auf Angehörige aller Geschlechter.

Hinweis für Personalvermittler: Für diese Position berücksichtigen wir ausschliesslich Direktbewerbungen.


comparis.ch, Katja Schulze, Head of Human Resources
Birmensdorferstrasse 108, 8003 Zürich, Tel: +41 44 360 52 62

Can't see your dream job? Don't worry. Contact us anyway. Tell us your ideas or give us a specific example of what you would like to do for comparis.ch. Tell us what motivates you. And how you would like to work with us. We look forward to hearing from you.


Tips for applying

 
 

E-recruitment

Have you applied to us before?

 

Log in here